Selamat Datang Ke Studio Masakan Ku

Apabila perut berbunyi,
Akal mengarahkan agar makanan dicari.

Kaki bergerak menuruti hati.
Telinga mendengar mencari keistimewaan.
Mata memandang melihat kebaikan.

Tangan mengambil tanda disukai.
Mulut mengunyah merangsang lidah.
Bekalan dihantar tanda kesepakatan.


Salam perkenalan.
Selamat datang ke studio masakanku.
Terima kasih kerana mengunjungi blog ini.
Sebagai tetamu, anda amat chef hargai.
Keceriaan anda keutamaan bagi diriku.



Wednesday, April 6, 2011

Indah & Enaknya Hidangan-hidangan Ini

Assalamualaikum & salam sejahtera.

Apa khabar semua.

Untuk kali ini, chef ingin kongsikan hidangan-hidangan yang pernah disajikan semasa acara nasional negara Brunei Darussalam. Kesemua hidangan ini telah dihidangkan untuk 'private function' yang telah dihadiri oleh Sultan Brunei dan Permaisuri serta ketua-ketua kerajaan.

Sebenarnya ramai sultan-sultan juga telah hadir pada waktu itu selain duta-duta kerajaan. Kalau tak silap chef, event ini telah diadakan sempena perkahwinan anak sultan brunei. Ianya dinamakan Brazillian Night.

Mungkin pernah anda tertanya-tanya, jenis makanan yang biasa dihidangkan di istana. Untuk itu, chef ingin kongsikan dengan anda antara gambar hidangan yang sempat chef rakamkan.

Kalau diikutkan, memang tak boleh keluarkan sebarang gambar atau aktiviti yang berlaku di dalam istana. Tapi niat chef hanyalah satu...untuk berkongsi serta memeriahkan lagi dunia kulinari ini agar ianya dikenali selain dipandang tinggi profesion sebagai chef.

Dikesempatan ini, chef juga ingin mengucapkan berbanyak terima kasih kepada dua orang insan yang telah banyak memberi peluang kepada chef untuk menimba ilmu di Brunei. Orang yang chef maksudkan ialah.....Chef Rano (Exec Chef)dan En Mat Husin Yasin (HR Hyatt Borneo). Thanks....

P/S: Ini antara gambar yang sempat chef upload, banyak lagi gambar menarik doleh dilihat di album chef dalam facebook.







1 comment: